לעבודה הבאה תקשורת חזותית פרוייקט גמר

    יובל פארמן
    Yuval Faerman

    yuvalfaerman1@gmail.com
    yuvalfaerman1.myportfolio.com/

    יום הולדת לחתול

    פרוייקט גמר - ״יום הולדת לחתול״ פרוייקט הגמר שלי הוא סרטון אנימציה הומוריסטי סאטירי על עולם הפרסום בכללי ובפרט באינטרנט. מהלך הסרטון מתאר נסיון לצפות בסרטון אינטרנטי בשם ״יום הולדת לחתול״ רק שלפני הצפייה עולות פרסומות המציגות קלישאות פרסום ומגחיחות את הטקטיקות הפרסומויות הפופולאריות, בנוסף בסוף הסרטון מתגלה כי גם הסרטון המקורי אותו רצינו לראות (יום הולדת לחתול) גם הוא פרסומת סמויה. הפרויקט מעלה שאלות על כמה פרסום אנחנו סופגים ביום יום שלנו , מהם השיטות שקונות אותנו, וכמה זה הזוי שזה עובד. למרות שסרטון פרוייקט הגמר שלי הומוריסטי ונונסנסי הוא יושב על מחקר רציני ומעמיק. התהליך התחיל מצפייה בהמון (אבל ממש המון) פרסומות מכל הזמנים. ניתחתי מהם הטקטיקות למכירה שהפרסומות משתמשות בהם וחילקתי אותם לקטגוריות : למשל, שימוש ב״מדע״ פרסומות רבות בעיקר מעולם רפואת השיניים והנקיון, משתמשות במונחים שנתפסים אצל הצופים כ״מוכחים״ או ״מחקריים״ למרות שבפועל הם לא אומרים כלום. ( משחת שיניים מתקדמת מבחינה ביולוגית , מחקרים מוכיחים שהשימוש מביא לתוצאות ) . עוד טקטיקה היא להלחיץ את הצופה שאם הוא לא ימהר המבצע יגמר ובכך לגרום לו לקנות משהו שהוא ממש לא צריך ( מבצעי קנה כזה קבל כזה, למשל ממצאי המחקר, בעבר מכרו ירקות קפואים של סנפרוסט וקיבלו דפי מדבקות ומשרוקיות- לא ברור.) עוד טקטיקה היא האותנטיות, הרבה פרסומות ישראליות מנסות לייצר סביב המוצר תחושת שייכות -״חובה בכל בית ישראלי״ ( לדוגמא קוטג , מרק עוף, חברת החשמל) עוד קטגרויות שימוש במין, הצגת המוצר כטוב יותר ממה שהוא באופן קיצוני, פנייה ״כנה ואמיתית מהלב״ , ג׳ינגל שמח ודביק שמסתיר את אופי המוצר עצמו (למשל כמו בביסלי, עוגי שיגעוגי וכו) וכמובן שימוש בסלבריטי, גם אם הוא לא ממש רלוונטי למוצר. בסוף הסרטון, אני מציגה את שיטת המכירה הפופולארית והחדשה ביותר, סרטונים עם ממנים באינטרנט- ״ספונסר״ . לא מספיק שעברת את כל הפרסומות האלה בסוף גם הסרטון שרצית לראות מנסה למכור לך. וכך בעצם אי אפשר לברוח מהפרסומות. בתור מכורה קשה לאינטרנט ולעולמו המופלא של היוטיוב , אני יודעת את הכאב של לחכות לסרטון בזמן ששלוש פרסומות מתנגנות אחת אחרי השניה (שלא נדבר בכלל על כמות הפרסומות באתרי חדשות) בחרתי לקחת את המדיום הזה גם כי הוא הכי רלוונטי לתקופתינו וגם כדי להשתמש בכפתור ״הדלג״ האהוב על כולם כדי ליצור קאטים הומוריסטים. מבחינה איורית,הסגנון הגרוטסקי המלוכלך התקשר לי מאוד לתחושה הישראלית והזולות שבאינטרנט. איירתי הכל באייפד, חלק מהאנימציות הם פריים ביי פריים בתוך תוכנת פרוקרייט וחלק מהאנימציות הן באפטר אפקטס. לא נצמדתי לפלטה צבעונית כך בחרתי להעביר את התחושה העמוסה והאקלקטית של הפרסומות השונות באינטרנט, אך עדיין תחת אותו סגנון איורי.

    איור אנימציה סרט עיצוב גרפי
    project-image-2
    project-image-2
    project-image-3
    project-image-4
    project-image-5
    project-image-6
    project-image-7
    project-image-8
    project-image-9
    project-image-10

    הצעות נוספות:

    HOLD
    דהירה
    טרה
    רדיו לוס טרס
    מזכרות מלבנון
    בצלאל בוגרי.ות 2020 ↖ Bezalel Graduates 2020 ↖ بتسلئيل خريجي/ات 2020 ↖ בצלאל בוגרי.ות 2020 ↖ Bezalel Graduates 2020 ↖ بتسلئيل خريجي/ات 2020 ↖ בצלאל בוגרי.ות 2020 ↖ Bezalel Graduates 2020 ↖ بتسلئيل خريجي/ات 2020 ↖ בצלאל בוגרי.ות 2020 ↖ Bezalel Graduates 2020 ↖ بتسلئيل خريجي/ات 2020 ↖

    אפיון ועיצוב: Re-Levant

    פיתוח: Tranquilo